Upoznajte Milenijce, jer oni su vaši sadašnji, budući i potencijalni kupci!

Milenijci su nam važni!

Kao potencijalne konzumente Facebooka oglasa,  segmentirajući ih demografski Milenijce kao naše potencijalne kupce možemo svrstati između 25-45 godina starosti. Promatrajući Milenijsku generaciju koja čini skupinu mladih ljudi rođenih od 1978. do 2000., a koja je zapravo izrasla na internetu i društvenim mrežama, možemo konstatirati da je Milenijska generacija sa svim svojim prednostima i manama u ovom momentu:

A) na vrhuncu svoje platežne moći

B) najaktiviniji su konzumenti internetskog sadržaja, što ih stavlja u izuzetno važnu poziciju naših sadašnjih, budućih i potencijalnih kupaca.

Stoga ukoliko se oglašavate, komunicirate i prezentirate svoje proizvode ili usluge na društvenim mrežama (primarno Facebooku&Instagramu), vrlo je važno da ste svijesni njihove prisutnosti, razumijete njihovo ponašanje, te prepoznajete njihove stvarne potrebe!

Generacija X upravlja svijetom, a Y-i postaju novi pokretači. Uz globalizaciju, znatno se ubrzala smjena starog i novog, pa se javlja i sve više razlika među generacijama. One koje trenutačno zajedno dijele životni prostor, od osoba u poznijim godinama života pa do male djece, popularno se imenuju na osnovi okvirnih vremenskih razdoblja, pa tako od 2. svjetskog rata naovamo imamo babyboomerse, kasnije generaciju X, zatim Y, te najnoviju Z generaciju ili Iphone generaciju.

– Babyboomersi –

Babyboomersi su u ovom trenutku još uvijek u velikim državnim tvrtkama na rukovodećim pozicijama. Navikli su na radnička prava, radno vrijeme “od-do”, jako su direktni, vojnički, korisno je njihovo iskustvo u tradicionalnim, konzervativnim industrijama. To su liječnici, porezni savjetnici, inženjeri, građevinci. Titraju na titulu i na statusne simbole. No nepovratno predaju palicu X-evima.

– Generacija X –

No, za razliku od državnih, rukovodeće pozicije u privatnim tvrtkama sada su gotovo potpuno preuzeli X-evi. U ovom trenutku oni su vodeća generacija, a među njima je “fancy” tko će dulje ostati na poslu. Privatni im je život neuravnotežen. Natjecateljski su raspoloženi, odvajaju posao i hobi, karakteriziraju ih tranzicijske vrijednosti, “uzmi sada, plati kasnije” te su navikli živjeti na kredit.

– Generacija Y –

Y-ovci su posve druga kategorija. – Otvaraju nove tvrtke “ispod radara”, nalaze se u malim industrijama koje još nisu razvijene. To su industrije visoke tehnologije, izrada web shopova na globalnoj razini, tvrtke za on-line marketing ili za izradu raznih aplikacija. Te su tvrtke uspješne na međunarodnom tržištu. Sarkastični su, skeptični i direktniji u poslovnoj komunikaciji. Spajaju posao i hobi. Više teže za slobodom i fleksibilnošću, a vani im to poslodavci dopuštaju, da za vrijeme svog radnog vremena obave neki svoj privatni posao.

– Generacija Z –

Generacija Z je ovisna o tehnološkim i informatičkim dostignućima. Oni međusobno najbolje komuniciraju putem interneta, njihove su igračke mobiteli i računala. Žele sve brzo i traže “prečace” jer za postizanje ciljeva na konvencionalan način nemaju vremena. Ne zamaraju se nepotrebnim podacima, odbacuju tradicionalni način razmišljanja, a vrijednosni im sustav počiva na novcu i uspjehu. Tko to nema, autsajder je. ( Večernji list, 2012)

Lider.hr objavio je podatke Facebook korisnica u Hrvatskoj koji su podijeljeni u nekoliko skupina, a u nastavku donosimo njihov pregled:

13-24 godina – 570 000 korisnika ; 25-34 godina – 530 000 korisnika ; 35-44 godina – 370 000 korisnika ; 45-55 godina – 200 000 korisnika ; 55-65+ godina – 160 000 korisnika

Milenijci kao potrošači:

žele personalizirane proizvode i odlično iskustvo u svim fazama kupnje
• online naručuju dostavu namirnica do kućnog praga radi uštede vremena i novca
• dobro prouče proizvod prije kupnje
• kupuju zdrave namirnice
• paze na ekološki učinak ambalaže
• preferiraju trgovačke lance koji promoviraju filozofiju ‘think green’
• preferiraju domaće proizvođače, brendove i dizajnere
• kupuju na svjetski poznatim online trgovinama poput Amazona ili eBaya
• spremni su više potrošiti na proizvode brendova kojima vjeruju i koji ih nisu iznevjerili. Ako su iznevjereni ili prevareni, ne daju drugu šansu
• za stvari u koje se ne razumiju traže preporuku obitelji i prijatelja
• žele da dobar proizvod nađe njih putem društvenih mreža
• kupuju ciljano, odlaze u ciljane trgovine
• ne kupuju tv-marketing proizvode

Milenijci kao konzumenti hrane i pića

• preferiraju jesti četiri manja obroka u neuobičajeno vrijeme
• na ručak često izlaze u restoran
• 55 % ih radije bira veće stolove za kojima sjede različite grupe gostiju
• 87 % naručit će skup i kvalitetan obrok, čak i onda kada su u stisci s novcem
• 40 % naručit će nešto drugo s menija prilikom novog posjeta restoranu
• preferiraju svježu, manje prerađenu hranu
• 80 % želi znati više o tome na koji je način hrana uzgojena

Imate pitanja? Slobodno nam se javite!