Inbound ili ulazni marketing marketing

Inbound ili ulazni marketing suvremena je i vrlo učinkovita marketinška metoda koncentrirana na stvaranje kvalitetnog i korisnog sadržaja namjenjenog kupcima kojima zadovoljavamo stvarne želje i potrebe ili riješavamo neki njihov problem. Nazivamo ih još i Poll strategije. Dakle, ove marketinške tehnike usmjerene na strategije povlačenja ili privlačenja kupaca pružanjem vrijednosti.

Povezan sa osnovnom poslovnom svrhom tvrtke, Inbound marketinškim aktivnostima na samom vrhu prodajnog lijevka jačamo svijest o robnoj marki. Kreiranjem ove vrste sadržaja ne koncentriramo se direktno na prodaju, već na tehnike usmjerene na pružanje vrijednosti našim kupcima, iako one dugoročno imaju utjecaj na rezultate u samom dnu lijevka.

Izraz “Ulazni marketing”  2005. godine stvorio je Brian Halligan, suosnivač i izvršni direktor tvrtke HubSpot. Halligan je shvatio kako su potrošači iznervirani reklamama i neprestanim nuđenjem nečega što ih zapravo uopće ne interesira ili ne trebaju, ali kad se javi realna potreba traže mogućnost da im se “pomogne”. To je dovelo do nastanka Inbound Marketinga. Novi cilj bio je privući kupce tehnikama „povlačenja“ nudeći im cjelovita rješenja njihovih problema umjesto da „odguruje“ potrošače neželjenim oglasima.

Kao što smo već pisali primarna svrha marketinga je generiranje potencijalnih kupaca s krajnjim ciljem ostvarivanja određene ekonomske koristi. No, jednom kada generiramo potencijalne kupce, moramo ih njegovati kako bi te potencijalni kupci postali kupci koji kupuju. Da bismo to uspjeli, koristimo marketinške strategije koje nazivamo Ulazni (Inbound) i Izlazni (Outbound) marketing, odnosno Push and Poll marketinške strategije.

Osnovne razlike između Ulaznog (Inbound) i Izlaznog (Outbound) marketinga su:

(1) Fokus: Inbound se fokusira na dugoročnu strategiju za izgradnji marke, zadržavanje kupaca c ciljem stvaranja pozitivne slike na tržištu. Marketinške aktivnosti Odlaznog marketinga su kratkoročne i usmjerene su na instant rješenja i trenutne rezultate. (2) Namjera korisnika: Ulazni marketing usredotočen je na namjeru korisnika. Inbound privlači samo one korisnike koji zbog svoje potrebe ili nekog realnog problema traže baš našu vrstu proizvoda i usluga. Odlazni marketing komunicira širokom spektru persona bez obzira na njihov interes. (3) Komunikacija: Ulazni marketing potiče interakciju s posjetiteljima, pa je takva komunikacija dvosmjerna s ciljem dobivanja povratne informacije koja će unaprijediti postojeće poslovanje, dok se Odlazni marketing oslanja na linearnu, jednosmjernu komunikaciju. (4) Kanali: Ulazni marketinški kanali sastoje se od blogova, društvenih mreža, tražilica i sadržaja optimiziranog za tražilice, dok su u Odlaznom marketingu glavni kanali televizija, tisak, radio, časopis, E-pošta, plaćeni oglasi, video oglasi, telemarketing, događaji i prodaja od vrata do vrata. (5) Tempo: Ulazna komunikacija je kvalitetna i kontinuirana, dok se u Izlaznoj komunikaciji traže brza instant rješenja. (6) Interakcija: Izlazni Marketing ima neizravnu interakciju s publikom putem TV-a, radija, digitalnih medija ili novina, dok je u Ulaznim strategijama komunikacija izravna, dvosmjerna, u realnom vremenu.

Održavanje ravnoteže između Izlaznog i Ulaznog marketinga, odnoso između Poll i Push strategije je neophodno. Ključna je redovita interakcija s svim zainteresiranim javnostima, kontinuirano stvaranje sadržaja kroz multimedijalne forme, izgradnja, održavanje i zadržavanje odnosa, te besprijekorna podrška kupcima, ali i onima koji će to tek postati.